Bloggsörja och mordhot.

Jag blir riktigt förbannad när Lisa B pratar om ”den särskrivande specialklass som är den svenska bloggsörjan”. Dock blir det i och för sig väldigt tydligt att hon definitivt inte läser de bloggar som jag läser, men ändå. Jag har så svårt för människor som sågar folk eller företeelser urskillningslöst och utan fakta, särskilt när det är folk eller företeelser som råkar ligga mig varmt om hjärtat. Nå, deepedition har skrivit helt fantastiskt om det, jag rekommenderar att ni läser där.

Jag hamnade i en situation i verkliga livet för ett par dagar sedan, då en grupp människor kom farande med ohemula mängder osanning om någon som betytt – och betyder – mer för mig än någon vuxen människa har gjort under hela min livstid. Jag visste att jag inte borde ge mig in i diskussion, men jag kunde inte låta bli. Det resulterade i att jag blev mordhotad till slut (ja, det är polisanmält), och alltså blev jag tvungen att stänga min blogg då jag varit mer än öppen om vem jag är och människor faktiskt har hittat dit. Nej, jag är inte särskilt orolig för min egen säkerhet, men det finns andra i min närhet som inte förtjänar att straffas på grund av att jag inte kan hålla min stora trut stängd när jag behöver göra det.

Nå, nu är jag här och jag kommer att skriva anonymt och jag hoppas att ni som känner mig respekterar det.

Edit: Josh har ju skrivit om Lisa B och Marcus Svensson. Kärnfullt.

Detta inlägg publicerades i ...och nu blir det reklam, bloggar, bra sagt av någon annan, men för i helvete!, personligt, samhälle, tips från coachen. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bloggsörja och mordhot.

  1. deeped skriver:

    Tråkigt som fasen att behöva göra så. Förstår dig verkligen (även om jag inte vet vem du är).

  2. Joshua_Tree skriver:

    Jag funderade länge på att skriva något för att bita huvudet av Lisa, eller Mackan, men jag orkade inte. Det är så uppenbart att deras affärsidé är att väcka ilska hos bloggosfären. Kan man inte vara tillräckligt bra för att bli hyllad kan man åtminstone vara pantad nog för att bli bashad. 🙂

  3. Ysabell skriver:

    Josh, så sant. sant.

  4. PiratJanne skriver:

    Låter inte kul alls det där. Men det blir bättre. 🙂

  5. Ysabell skriver:

    Janne, klart det blir. Efter regn kommer solsken och allt det där… 😉

  6. Det här var inte roligt att läsa. Jag förstår så väl att du stängde ner. Men jag har saknat dig och är glad för att du bjöd mig in hit.

    Tack!

Lämna en kommentar