Apropå intressant.

Om en och en halv timme har jag lite mer insikt i hur mycket min egenvilja egentligen styr mig. Det ska bli jävligt intressant det här. Idag tackar jag Gud för J – hela tiden.

Det här inlägget postades i det som händer inuti, personligt, utveckling. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Apropå intressant.

  1. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Apropå gudsnacket ovan. Neale Donald Walsch är ju en som pratar med sin personlige kompis “god” ständigt och jämt, faktiskt…

    På den här videon
    http://www.youtube.com/watch?v=aA4HwFHiYyA berättar han – utifrån sina samtal med sin bästis “god” – vad det i grunden är som styr oss i wåra vardagsliv.

    Dock – personligen är jag in i märgen övertygad om att Neal´s polare “god” är just GOD – och ej har ett skvatt med wåra PyramidMaktElitares religoners gudDomar att göra – BERGIS ! 🙂

  2. Ysabell skriver:

    Josef, ja när det gäller Gud så har ju jag min egen uppfattning, och efter att ha sett (hela spel-)filmen om Neale Walschs påstådda samtal med mannen på övervåningen så är jag nog böjd att sälla mig till skaran av de som har samma syn som herr Walsch. Jag ger inte heller mycket för kyrkor och maktfullkomlighet, tror precis som du skriver att Gud är just god – och ingenting annat. Dock är det rätt svårt att riktigt greppa hela resonemanget, det är svårt att tänka i termer av BARA kärlek, min hjärna är rätt inkörd på förmananden och bestraffningar. Nåja, det går framåt. Man får vara glad för det.

  3. Josef Boberg skriver:

    Taaack för Ditt goa svar – Ysabell !

    Själv har jag ordat en del om wåra PyramidMaktElitares religoners helvetiska gudDomar på
    http://josefboberg.wordpress.com/2007/12/09/haxprocesser-da-och-nu

    GooodNatt… 🙂 /önskar ”god-gud”-vännen Josef med:

    ”Intelligent Wi kommer att drömma i natt
    Intelligenta drömmar som Wi aldrig någonsin drömt förut
    Wi drömmer om att det Är Fred och Frid på Jorden
    Därför att Allas Tanke-intellektuella och Fysiska Krig Är Slut !”

  4. Tittar in med en kram till dig!

Kommentera

