Rick om FRA-brevet (bland annat).

…samt ett par andra saker som jag inte hunnit kommentera eftersom andra saker tar tid och energi.

Falkvinge skriver som sagt om sakfelen i moderaternas interna FRA-brev, och han gör det fantastiskt bra – i vanlig ordning.

Personligen slutar jag inte att förundras över hur saker som för mig och andra framstår som så otroligt tydliga och lätta att begripa tycks gå så totalt förbi de som sitter i beslutsfattande position i det här landet. Vad beror det på?

Blogge skriver också alldeles lysande i sitt inlägg Malande moderater, och Niclas sågar Björklund.

Det här inlägget postades i övervakning, bloggar, bra sagt av någon annan, FRA, Lex Orwell, politik, samhälle, tips från coachen. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Rick om FRA-brevet (bland annat).

  1. PiratJanne skriver:

    Tja… antingen idioti eller att de inte vill förstå (av olika anledningar).

  2. Hanna skriver:

    Det kan inte vara möjligt att de inte begriper, det vore alltför otäckt om våra styrande är så genomkorkade. Lalalalabingo?

  3. Ysabell skriver:

    Janne, ja jag tänker att det fasiken känns omöjligt att de ska vara dumma, det är – precis som Hanna skriver – en otroligt skrämmande tanke.

    Att de inte vill förstå ligger ju nära till hands, men då kan jag inte låta bli att undra varför det är så.

  4. Joshua_Tree skriver:

    Jag vet inte heller vad det beror på, men det känns som att försöka argumentera med en vägg.

  5. Ysabell skriver:

    Josh, eller hur?! Jag blir verkligt illa berörd av det. Och Reinfeldts ”nejhörnijagskiteridethärochtigersommurenistället”-attityd är ju mycket förbryllande. Tyckte att Niclas hade en bra teori på det där i och för sig. Nåja, den som lever får se.

Kommentera

