Snälla Tomten.

Jag vill kunna prata om mina tankar kring utveckling och andlig tillväxt utan att mötas av höjda ögonbryn. Jag vill våga gråta över mig själv. Jag vill ligga i soffan och kramas och kunna säga att jag är rädd för sex och jag vill säga det till nån som förstår hur jag menar och inte försöker rädda mig eller övertala mig till något jag inte vill. Jag vill mötas av respekt. Jag vill skratta och jag vill vara sann mot mig själv. Jag vill högakta och veta att även om jag inte alltid håller med honom i sak så kommer han inte att göra något som jag inte kan backa upp honom i eftersom vi har samma värdegrund. Jag vill vara fri – tillsammans. Jag vill inte bli kontrollerad och jag vill inte vara misstänksam. Jag vill inte akta mig, jag vill våga vara nära på alla plan och jag vill vara ärlig om mina tillkortakommanden utan att få dem kastade i ansiktet vid första bästa tillfälle. Jag vill kunna säga ja när jag menar ja och nej när jag menar nej utan att det ska bli en grej av det. Jag vill se Gud i hans ögon och fortsätta leta efter just det, fokusera på det och inte på allt annat som inte betyder något egentligen. Jag vill växa – på mitt håll och tillsammans.

Det här inlägget postades i det som händer inuti, personligt, relationer, utveckling. Bokmärk permalänken.

Kommentera

