Nån som slutat?

Kan man få svettningsanfall efter typ arton timmar? Är det abstinens? Fan vad coolt om det är det. Det betyder i så fall att min kropp håller på att göra sig av med nikotinet. Fan vad fränt!

Det här inlägget postades i beroende, sluta röka, utveckling. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Nån som slutat?

  1. Joshua_Tree skriver:

    Jag har slutat. Det låter som abstinens. Jag vet inte – jag blev sjuk som en… stucken gris när jag slutade, vilket antagligen hjälpte mig eftersom man inte orkar kravla sig ut för att röka när man håller på att dö. 😉

  2. West skriver:

    Jag har försökt lägga av ett par gånger men jag har aldrig varit med om några direkta fysiska abstinesproblem. Jag tycker det psykiska är värre, att man känner att något fattas, liksom. Det är nog ganska individuellt det där.

  3. Drottningen skriver:

    West: men alltså… när du har slutat röka, har du inte snusat då? För då räknas det inte. Nikotinhjälpmedel räknas inte heller. (eller JO, klart det räknas, men inte i abstinenssammanhang)

  4. Joshua_Tree skriver:

    Jag tror på det stora hela att abstinensen av nikotin inte är mycket att tala om. Allt det där tramsandet med nikotinplåster är bara ett sätt för industrin att behålla sina kunder. Som West är inne på så är det psykiska begäret betydligt starkare. Det är iaf min upplevelse och övertygelse.

    Att jag blev sjuk hade inget med abstinens att göra, men däremot kan det ha berott på att det där jävla immunsystemet vaknade till liv. Otäcka grejer det!

  5. Ysabell skriver:

    Svettningarna är vidriga. Riktigt, riktigt vidriga. Fy fan.

  6. Drottningen skriver:

    Josh: Jag kände iaf av den fysiska abstinensen ganska mycket, men det var mer ”okej.. så här känns det när nikotinet går ur kroppen.. spännande..” Inte så kul alla gånger, men fullt uthärdligt utan några större svårigheter egentligen, men det psykiska. Herregud! Och den kommer man fan inte ifrån genom att fylla på med nikotin.

  7. Drottningen skriver:

    Ysabell: Du får spola händerna i kallt vatten ofta =)

  8. West skriver:

    Drottningen: jo, en av gångerna försökte jag med snus. Den andra gången körde jag med typ ingenting alls. Och då tog det två veckor (!) innan jag fick någon riktig abstinens. Och då var den psykisk.

  9. Drottningen skriver:

    west: märkvärdig du ska vara då? =P

Kommentera

