Update.

Allvarligt talat, det här med nikotin-abstinens är fan allvarliga saker. Jag mådde inte såhär dåligt vare sig när jag slutade dricka eller slutade knarka. Svettningar, sömnsvårigheter, illamående, huvudvärk och ångest av en helt annan magnitud än vad jag upplevde när jag lade av med det andra. Galet.

Det psykiska är självklart minst lika jobbigt, för vad ska jag göra när telefonen ringer, när jag dricker kaffe, när jag har ätit, när jag är uttråkad, när jag är engagerad? ALLT är förknippat med cigg för mig.

Jag började röka ohemult tidigt, cigarretterna har alltid varit en naturlig del av mig och det är en stor saknad, de fattas. Nåja. 37 timmar. Det går framåt.

Det här inlägget postades i beroende, personligt, sluta röka, utveckling. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Update.

  1. Hanna skriver:

    Jag är väl helt fel person att heja på, har aldrig ens testat att röka. Men heja ändå! Jag tycker att du är fantastiskt stark som försöker, och jag hoppas verkligen att du tar dig igenom det.

  2. Joshua_Tree skriver:

    Hang in there. Abstinensen är snart över. Därefter är det bara viljans kamp mot begäret. Och kom ihåg att du inte har misslyckats för att du ger efter och tar ett bloss. Jag tror att det är där många går bet. Typ ”jaha, nu har jag rökt, jag suger, nu kan jag lika gärna köpa ett paket och tröstblossa”.

  3. Ysabell skriver:

    Josh, tack för uppmuntran! Och jag förstår precis hur du tänker, det är nog jäkligt lätt att såga sig själv om man tar ett bloss. Alltså ska jag inte göra det, hade jag tänkt. 🙂

Kommentera

