Ysabelle om kärlek.

[det var då]

Han är gift, men ligger i min säng med varma händer mot min hud. Vi vet båda två att det här är ett evigt ögonblick att spara i våra minnen, men att det inte kommer att bli mer än så. Kanske är det därför som jag vågar öppna hjärtat och möta hans blick, kanske är det därför jag med lätthet skrattar och gråter och pratar om allt som är viktigt, och kanske är det därför minnet av honom med gitarren i famnen i mitt kök är så levande. Kanske är det därför vi älskar varandra med sådan intensitet.

”Du vet att hon är hos dig

du räknar ditt hjärtas slag

du får hennes glaspärlekyss

den gör dig så hopplöst svag

du lovar henne allt

du aldrig kan hålla

och du älskar henne

ända till September”

Ulrika skickade utmaningen via Mymlan som är hela bloggosfärens lektant (och här finns reglerna till utmaningen).

Jag skickar utmaningen vidare till Johnny, Rum237, Nemo, ania och Jenny.

Det här inlägget postades i det som händer inuti, i backspegeln, musik, personligt, relationer. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ysabelle om kärlek.

  1. Ulrika Good skriver:

    Jätte-, jättefint val!

  2. Ysabell skriver:

    Ulrika, tack för att du gav mig möjligheten att minnas. Det var fint.

  3. rum237 skriver:

    Vad är utmaningen??

  4. Mormor vädervax skriver:

    Sluta röka är skit. Eller det är bra förstås men det känns skit men kom ihåg, det är helt ok att må skit och tycka att det är skit. Du tar farväl av en gammal vän som varit dig trogen i alla väder. Det är en sorg att skiljas. Det gör fan mer ont än att avsluta ett förhållande…..=)

    Tycker du är superduktig!!

  5. Ping: Pretty Belinda « Rum 237

  6. Ysabell skriver:

    Mormor Vädervax, det är helt sant. Var förresten ut och sjöng igår, vilken skillnad det har blivit på min röst på bara ett par dagar. Ytterligare en anledning att vara fortsatt icke-rökare!

Kommentera

