Inget vettigt alls nästan.

Efter en fantastisk middag hos goda vänner blev det blev jobba på karaokehaket helt oväntat. Jag och ett par väninnor beslutade oss för att sätta min idiotradar på prov, och den visade sig vara precis lika osviklig som alltid. Såg en söt blond yngling som jag aldrig sett förr, frågade runt bland vänner som tydligen kände till honom och jodå: nyss muckat från kåken, fullt aktiv narkoman och fruktansvärt våldsbenägen (vilket jag fick se prov på när jag skulle åka hem, då var han i fullt slagsmål). Jaja. Tur för mig att jag inte ens vet vad han heter, men nog är det spännande det där? I sure can pick ‘em.

I övrigt mediterar jag och jobbar på att släppa taget, försöker påminna mig om att andra människors livresor är deras och att jag – även om jag kan se att folk är ute på hal is – faktiskt inte har något rätt att lägga mig i och försöka styra upp, för deras läxor är deras och jag har ju faktiskt ingen aning om vad det är tänkt att de ska lära sig längs vägen.  Men. Det är svårt när man ser någon man bryr sig om må dåligt, maktlösheten är stor. Det enda jag kan göra är att uttrycka min oro – sen är det ju upp till personen i fråga vad han eller hon vill göra med den informationen.

Nu sova – jag kan ju sånt nu – , i morgon är en ny dag då det är mycket på tapeten.

Det här inlägget postades i svammel. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Inget vettigt alls nästan.

  1. Mats skriver:

    Ha ha-känner igen symptomet: blir just nu hårt prövad själv med den ena söta, unga tjejen efter den andra som söker hjälp- och ju mer destruktivt de har levt, desto mer attraherad blir jag. Men jag behöver inte AGERA på det idag som tur är- annars skulle mitt liv bli kaos- igen. Skönt att höra att jag inte är ensam om det – heller:)

    Självklart ska du prioritera din son- det går fler tåg: mycket aktiviteter planerade i höst & jag håller dig uppdaterad.

    Många kramar
    Din VÄN Mats

Kommentera

