…och så lite ljug.

Måndagsbarn har fagert skinn
Tisdagsbarn har älskligt sinn
Onsdagsbarn är fött till ve
Torsdagsbarn får mycket se
Fredagsbarn får kärlek och lycka
Lördagsbarn ska mödorna trycka
Söndagsbarn får leva och njuta rikt och vist och sedan berömligt sluta

Söndagsbarn är sött och snällt. Söndagsbarn har det alltid bra och får det mesta de vill ha. Det har alltid ansetts för lyckligt att vara söndagsbarn. De kan se in i framtiden, nästan allting lyckas för dem och de har livlig fantasi.

Jo, jag är ett söndagsbarn. Det kan man inte tro.

(hämtat från 9 månader via Baxter på nyöppnat)

Det här inlägget postades i ...och nu blir det reklam, bloggar, svammel. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till …och så lite ljug.

  1. Drottningen skriver:

    jag börjar starkt misstänka att min födelsedag är hittepå, för något söndagsbarn är jag då inte

  2. Ysabell skriver:

    Drottningen, jag säger ju att det är ljug ju. Orden ”nästan allting lyckas för dem” är ju liksom…tja…ljug. Ju.

  3. Mormor vädervax skriver:

    Jag är ett lördagsbarn jag. Vet inte hur jag ska känna inför det. =) Allt jag vet är att jag gillar lördagar. Det är faktiskt min favvodag.
    Tänker du efter så är du faktiskt ett söndagsbarn. Man måste bara skala bort lite sånt som du upplevt och inte kunnat påverka i någon nämnvärd grad.

    Tänk positivt! Regn är bra för håret…jada jada jada…*käck*

  4. Drottningen skriver:

    jag tror att de glömde ett ”miss” i den meningen, då stämmer det lite bättre =)

Kommentera

