Snart är det dags.

På tisdag är det den sextonde september. Det betyder att jag med största sannolikhet kommer att åka ner till Stockholm redan på måndag och sen inte komma hem förrän på onsdag, för jag vill fasiken inte missa någonting.

Rick skriver i nedräkningsstafetten och han gör det med bravur. Hela FRA-cirkusen är faktiskt skit från början till slut, det har jag sagt sedan i maj och jag kommer att fortsätta säga det trots att det finns en och annan människa som envist försöker övertyga mig om att jag har fel.

Senast jag hade en diskussion med någon om FRA-lagen så fick jag höra att mina argument (ändamålsglidning och integritetskränkning bland annat) är ”filosofiska” och personen ifråga hävdade med bestämdhet att ”…man kan inte bemöta en reell situation med filosofiska argument” och jag svarade att om det nu finns en situation som rättfärdigar massavlyssning så vill jag gärna ha konkreta bevis på det. Ack, ack – självklart var det jag som var oresonlig och såg på världen ”ur ett Orwellskt perspektiv” och jag kunde inte annat än hålla med om det sistnämnda och även lägga till att jag har väldigt svårt att se hur folk inte kan göra det.

När personen ifråga sa ”Jaså, du är en sån där FRA-kritiker” så sa jag ”Ja, självklart” och han sa ”Intressant! Jag är FRA-förespråkare” så hörde jag mig själv utbrista – med fullkomligt uppriktig förvåning – ”Är du?! Finns ni på riktigt?” för det känns så otroligt absurt att andra människor än penningkåta och/eller prestigefyllda politiker verkligen ser någon fördel alls med FRA-lagen.

Nå, diskussionen slutade med att vi kom fram till att han tycker som han tycker och jag tycker som jag tycker och aldrig mötas de två, och det fick vara bra där.

På tisdag ska jag vara med i alla fall. Syns vi där?

.

.

.

Aftonbladet hävdar att åtta borgerliga politiker vill riva upp lagen och göra om. Det tycker jag låter som en alldeles lysande idé.

Det här inlägget postades i övervakning, bloggar, bra sagt av någon annan, FRA, Lex Orwell, politik, samhälle, tips från coachen. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Snart är det dags.

  1. Joshua_Tree skriver:

    Klart vi syns där. Slå en signal om du inte hittar mig.

  2. Ysabell skriver:

    Josh, det skulle jag absolut göra om jag hade ditt nummer. Ge mig! 🙂

  3. PiratJanne skriver:

    Jag kommer vara där och hoppas vi syns. 🙂

  4. Ysabell skriver:

    Janne, om vi INTE syns är det risk för…tja, inte vet jag…men nått hemskt i alla fall. 🙂

  5. applåderar dig vännen!
    kram

  6. Ping: Riv upp - Gör om - Gör rätt! « ~WitchBitch~

  7. PiratJanne skriver:

    Låter bra det. 😀

  8. Ping: Rick Falkvinge (pp) » Det räcker inte att FRA-lagen “behövs”

Kommentera

