Det första brevet du inte får läsa – än.

Du skriver ”Det ska bli spännande att se om vi i framtiden tillsammans får hjälpa människor att börja vakna och leva” och jag tänker att det är ju precis det vi gör. Du pratar om kärleken, om kraften som uppstår när vi sitter flera tillsammans och söker Gud, du pratar om ljuset i mina ögon precis som jag pratar om ljuset i dina. Du ser det och du känner det, och jag ser det och känner det, andra männisor ser och känner det, och precis som du säger så behövs det inga ord, för folk SER – även de som inte tror. Det går inte att komma undan, det går inte att förneka – det är där. Och du är där och jag är där – alltså är vi tillsammans och vi gör det tillsammans.

Jag tänker att du tänker ”inside the box” medan jag tänker utanför, och jag blir så tacksam för att jag inte behöver försöka passa in det vi delar i någon slags ram eller förutfattad mening om tingens ordning. Kärlek är, och jag behöver inte försöka etikettera den, jag behöver bara se den, uppleva den och dela den – med dig och med andra människor. Även om den slags kärlek jag känner för dig är av en särskild karaktär så är den på samma gång precis samma kärlek som jag känner för varenda människa jag möter nuförtiden.

Jag är så glad att jag mötte dig, för du fungerar som någon slags katalysator/reningsverk/energiomvandlare för den här kraften i mig, och sedan jag mötte dig har det bara blivit större och starkare och kraftfullare på alla områden i mitt liv, troligtvis för att jag blivit så medveten om den här kraftens närvaro – och jag blir medveten om den genom dig, genom dina ögon, genom hur det känns när du sitter på trappan bredvid mig och vi pratar och andas och är.

Tack.

Det här inlägget postades i kärlek och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

