Gudstjänst, talarmöte och musik.

[09:48]

Igår var jag på Sinnesrogudstjänst och fick sitta alldeles bredvid R och bli andlös av hans blotta närvaro. Från början gjorde rädslan att jag kände mig separerad och ‘på avstånd’, men i takt med att minuterna flöt förbi så försvann den känslan och jag kunde andas ut och bara njuta. Jag kommer att få tillbringa praktiskt taget hela helgen tillsammans med honom, och det är så vackert. På min andra sida satt min sponsee (som också heter något på R) och som är så klockren att jag blir tårögd av att bara tänka på henne och hennes fantastiska utveckling. För inte ens ett par månader sedan mötte jag en rädd tjej som knappt vågade möta se in i mina ögon, hon gick med tunga steg och blicken stadigt fäst vid marken. Idag är hon en ung kvinna med ljus i ögonen, rak rygg och ett brett leende. Hon går med Gud.

Efter Sinnesrogudstjänsten blev det filmkväll tillsammans med några av mina närmaste vänner och sen sova på soffan hos en av dem eftersom klockan var sent och min hund är hos finaste T i helgen.

Om några timmar ska jag vara talare på ett talarmöte i Söderhamn, det är läskigt och fint, läskigt för att jag ”återvänder till brottsplatsen” och fint för att jag vet att jag har 24 av mina bästa vänner med mig.

För övrigt såg vi en fantastisk film igår, den heter ”Once” och jag vaknade i natt av att jag låg på A’s soffa och sjöng i sömnen. Den här låten sjöng jag. Den är otrolig ju.

Det här inlägget postades i 12-stegsprogrammet, Anonyma Alkoholister, Into Action, kärlek, musik, personligt, relationer, vänskap. Bokmärk permalänken.

Kommentera

