Josh och Drottningen – TACK!

Dagen igår: Genrep och julshow. Var HELT slut när klockan var halv fyra, åkte hem, vilade en stund, var på möte som inte slutade förrän halv elva, var på Max och käkade, åkte hem, satte mig vid datorn en stund och somnade sen i soffan.

Dagen idag: Upp klockan två minuter i sex för att lyssna på webbradio. Insåg att webbradion inte fungerade och tänkte ”Jaja, det här är väl nivån för dagen då”, somnade om på soffan, försov mig, kom sent till jobbet, hade en bra dag trots det, förutom slutet då jag irriterade mig kraftigt på två personer. Sen kom det ingen buss när det skulle, den som till slut kom var packad med folk och jag ville bara bita huvudet av någon.

Men.

Så kom jag in i hallen, och på lilla byrån låg ett paket. Jag öppnade lilla paketet och i det låg ett annat litet paket inslaget i julpapper. Eftersom jag är både nyfiken och otålig så öppnade jag det lilla paketet (kunde inte vänta till julafton) och när jag såg var det var rusade jag runt lägenheten i glädjeyra.

Min mormor som var här stod i köket och såg jätteförvånad ut medan jag hysteriskt försökte förklara om musik och metal och sångare och om när jag åkte med Josh och Drottningen i deras bil och upptäckte detta Brasilianska underverk. Jag skrattade fram berättelsen om den där gången när grannen kastade sten på min balkong för att säga två saker:

1) att jag lyssnade på väldigt konstig musik

2) att det var jävligt bra fast det var konstigt.

Sen började jag gråta av lycka och satte mig vid fläkten och tog bort plasten på en box med två Angra-skivor som Josh och Drottningen skickat till mig. Nu spelas de i bakgrunden och trots att jag är Grinchen och hatar julen så känns det lite mysigt. Mest är jag glad och tacksam över Internet och över att jag haft förmånen att träffa dessa två underbara människor. Jag är sannerligen välsignad.

Hur tackar man för något sånt här?

Det här inlägget postades i ...och nu blir det reklam, bloggar, kärlek, musik, personligt, vänskap. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Josh och Drottningen – TACK!

  1. Joshua_Tree skriver:

    ”Hur tackar man för något sånt här?” Genom att leva och må bra. Du gjorde just mig på betydligt bättre humör, och det behövde jag sannerligen. 🙂

  2. Drottningen skriver:

    va? öppnar du paket före julafton? Du är inte klok madicken!

  3. Ysabell skriver:

    Josh, vad fint att jag kunde göra något bra för dig. Tack igen. 🙂

    Drottningen, jag är nyfiken och otålig. Och vuxen. Då får man busa. 😀

    Jag hoppas att ni vet var jag finns om jag kan göra något för er. Vad som helst. När som helst.

  4. Mormor vädervax skriver:

    Hörre du Grinchen! När tänker du bjuda hem mig på kaffe i nya lyan egentligen?? Har du tur tar jag med mig en liten julstjärna…bara för att….;-)

  5. Thomas Tvivlaren skriver:

    ”Hur tackar man för något sånt här?”

    Det känns som att ditt inlägg var precis rätt metod. (Man blir ju nästan sugen att skicka dig saker bara av att läsa svaret. 🙂 ) För övrigt verkar din granne vara en juste prick. 🙂

  6. Thomas Tvivlaren skriver:

    För övrigt får du gärna (masko)pipa till när du startar ny blogg!

Kommentera

