En fundering innan julhandeln.

Jag har insett att jag behöver lita på min intuition och inte bry mig så mycket om vad andra tycker och tänker. Ja, det är väl säkert helt självklart för de flesta, men verkligen inte för mig. Nej, jag vill ha godkännande och acceptans, jag vill att de jag respekterar och högaktar ska tycka som jag, och om de inte gör det så utgår jag ifrån att det är jag som har fel.

Tänk vad enkelt livet vore om man kunde kategorisera allt i termer av ”Rätt” och ”Fel”.

Det här inlägget postades i bara en tanke..., det som händer inuti, personligt, utveckling. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En fundering innan julhandeln.

  1. Uffe skriver:

    Det är ju många som gör det, och de människorna är ju väldigt enformiga i sitt tänkande. Kolla bara det religiösa tänkandet med det ljusa och mörka, djävulen mot gud, god mot ond.

    Så fånigt. 😀

  2. Ysabell skriver:

    Uffe, jag förstår precis hur du menar…men ibland när jag tänker sådär för mycket och är förvirrad och så, då förstår jag lockelsen i att leva så…kategoriskt. Det vore liksom enklare. 🙂

  3. Thomas Tvivlaren skriver:

    Man kan i regel inte få mer än 50% accepterande och godkännande av alla man möter. De allra flesta får inte ens det (om man skrapar lite på ytan). Därför får man koncentrera sig på att den viktigaste personen man har blir accepterande och godkännande, dvs en själv.

    För övrigt så tror jag att man kan kategorisera väldigt mycket i Rätt eller Fel. Det är dock inte oföränderligt och det blir mer Fel än Rätt ju större sammanhang man försöker sig på att göra det i.

    Jag tror också det är viktigt att inse att även om man ser det som är Rätt och Fel så får man inte glömma bort att det vanligtvis måste göras med linserna Ödmjukhet och Brist På Fördömande.

Kommentera

