Julen 2008.

Tusen saker att göra, tusen saker att prata om, tusen saker att skriva, tusen saker att ta tag i, tusen saker att låta bli.

Sonen säger ”Mamma, när är det möte?” Jag svarar ”Tja, ikväll, men vi ska inte dit” och han replikerar ”Men vaaaaarfööööör inte dååååå?” och jag säger att vi har andra planer men så tänker jag till och så ringer jag Fina Vännen (som jag var rädd för och kände mig vansinnigt underlägsen för bara några månader sedan) som vi har en planerad filmkväll med och jag frågar om det är okej att vi går på möte först och kommer till honom sen och han säger att det till och med passar honom bättre eftersom han då slipper stressa.

Så, sagt och gjort, nu duscha och sen iväg på möte innan kväll med värsta emofilmen (antar jag) och gråta en skvätt.

För övrigt hade jag den bästa julaftonen hittills igår. Jag är verkligen lyckligt lottad.

Det här inlägget postades i alkoholism, bra sagt av någon annan, Into Action, lycka, utveckling, vänskap. Bokmärk permalänken.

Kommentera

