Jo, jag har börjat jobba förstår ni.

Jag får bevittna magi på mitt jobb. Jag får sitta med och se när ljuset tänds i tidigare tomma ögon, jag får se hopplöshet ersättas av hopp, jag får se människor som varit uträknade av samhället och sig själva inse att det finns något annat, att livet inte behöver se ut som det har gjort hittills.  Jag får vara alldeles nära när det där tomma svarta hålet börjar fyllas med ljus och värme – och det går ju så fort!

Åter igen får jag bekräftat att det inte finns någonting som inte kan övervinnas med kärlek, vänlighet och förståelse.

Jag har världens bästa jobb och världens bästa liv. Grattis till mig.

Det här inlägget postades i alkoholism, beroende, jobbet, kärlek, lycka, narkomani, personligt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jo, jag har börjat jobba förstår ni.

  1. PiratJanne skriver:

    Det låter ju jättebra! 🙂

  2. mymlan skriver:

    Grattis till dig!

  3. Thomas Tvivlaren skriver:

    Vad är det för jäkla dålig stil att nästan osa välmående i Jante-Sverige va? 😉 Skämt åsido, det är dig väl förunnat! Keep it up!

Kommentera

