Rökförbudet, försäkringspremie och lästips.

Mitt i all EU-valyra och familjemys och borrelia och allt vad det nu är som händer så har jag ju helt glömt bort att vädra mina åsikter om den där idén om rökförbud på uteserveringar. Jag tycker att det är skit. Lika vansinnigt tycker jag att det är att rökare ska betala mer i försäkringspremie (då borde jag förresten få betala jättemycket, för om rökare ska betala mer så borde väl i rimlighetens namn alkoholister, narkomaner, folk som äter mycket mediciner av vilken anledning som helst o.s.v o.s.v o.s.v få betala mer också?), och jag tycker att det mer och mer blir överförmyndarstat och idiotsamhälle och jag tycker att staten behandlar oss som om vi vore helt tankebefriade, viljelösa offer och jag tycker att folk inte tar ansvar för sig själva och jag blir förbannad över folk som inte ens försöker tänka själva utan bara lutar sig tillbaka och tänker att ”Jaja, det blir nog bra, jag håller bara med jag” eller ”Jag orkar inte bry mig”.

Jo förresten. Läs Teflonminne.

Det här inlägget postades i ...och nu blir det reklam, överförmynderi, bara så, beroende, bloggar, bra sagt av någon annan, förbud, hallå eller!, men för i helvete!, samhälle. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rökförbudet, försäkringspremie och lästips.

  1. Mormor vädervax skriver:

    Ja, dom gör det ju FÖR ATT DOM KAN! Det vore härligt om medborgarna dvs även jag hade balle nog att gå ut med högafflar och facklor och säga nej tack.

  2. Ysabell skriver:

    Mormor Vädervax, kom så går vi! 🙂

Kommentera

