Aye, pirater!

Vi gjorde det, hörni. Det är helt fantastiskt. Jag kunde tyvärr inte vara med på valvakan på KTH, men jag satt här hemma i fåtöljen med tårar i ögonen och såg Rick, Janne, Christian, Anna, Emma och många av er andra på tv och jag var så stolt över att vara en del av det ni är en del av, jag är så stolt över att stå skuldra vid skuldra med så engagerande människor.

Vi gjorde det. Vi knep ett mandat i EU-parlamentet, och äntligen kan jag andas ut för jag vet att det i alla fall finns en person – om än en odåga – som kommer att höja sin röst när det gäller de saker som är viktiga för mig, och framför allt viktiga för min sons framtid. Han kan inte rösta än på några år, så jag gör vad jag kan för hans skull. Igår i vallokalen gick han omkring med höjda armar, gjorde piratljud och sjöng/lät ”Aaarrrrrr, Piraaaatpartieeeeeet” och nio år gammal vet han vad FRA-lagen innebär (i stora drag). Hans kommentar för ett år sedan var ”Men mamma, den där lagen är ju jättedum. Man måste ju faktiskt kunna prata hemlisar med sina kompisar. Det är ju som om du skulle lyssna jämt, det vill jag faktiskt inte även om jag har varit snäll” så till och med han hajar att argumentet med ”rent mjöl i påsen” liksom inte håller.

Ja, det kanske är flest personer mellan 18-30 som röstar på PP och det är väl bra det? Det är ju en jäkla tur, kan jag tycka, att de som ska ta över det här landet längre fram faktiskt förstår vad som är viktigt här i världen. Ja, sånt där som demokrati, och åsiktsfrihet och sånt menar jag. Sånt som Piratpartiet sysslar med.

Det här inlägget postades i bloggar, lycka, Piratpartiet, politik, samhälle. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Aye, pirater!

  1. West skriver:

    Yarrrr! 🙂

  2. Urban Sundström skriver:

    Hej !

    Jo, vi gjorde det ! Hoppas vi kan ses vid några Piratpartiet-träffar här i Gävle eller Sandviken.

    Hälsn. urban

  3. Ysabelle skriver:

    Urban, ja det hoppas jag med. Det är ju för sjutton riksdagsval typ snart. 🙂

Kommentera

