Lite av varje om lite av varje.

Det har varit mycket ståhej de senaste dagarna, dels har det varit EU-val med fantastiska framgångar för oss pirater och mitt i all denna valyra har jag fått ett recidiv (det heter tydligen så) av både en borreliainfektion och TBE som jag ådrog mig för två år sedan. Det gör att jag är vansinnigt trött, illamående, yr och stundtals drabbas jag av en rent omänsklig huvudvärk och känselbortfall och något som liknar förlamning lite här och där. Nåväl, jag äter penicillin och mycket mer än det kan man tydligen inte göra. När jag är som mest yr och har som mest ont i huvudet så önskar jag att jag kunde åka till Tyskland och få något slags hästpenicillin så jag blir av med det här för gott, men jag lär väl blir kvar här är jag rädd.

Det finns massor, massor, massor jag kan tipsa er om att läsa. Jag har läst hundratals blogginlägg om partiets framgång i valet, jag blir lika rörd och lycklig varje gång. Rick har massor att göra, Rickard Olsson också, via Facebook ser jag att Joshen blir intervjuad av en tidning, att Janne ska bli intervjuad för rysk TV och jag njuter i fulla drag.

Jag läste självklart den där idiotin som Jan Guillou skrev på Aftonbladet härom dagen, men jag har inte prioriterat att kommentera den. Andra har kommenterat både det och annat av och om Den Sorgliga Riddaren och dessutom gjort det så bra.

Anna Troberg sätter fingret i ögat på Guillou idag (igen) när hon rekommenderar honom att läsa både ett och annat matnyttigt. Jag gillar Anna och rekommenderar både dig och Jan Guillou (inte för att han nånsin hittar hit, men ändå?) att läsa där.

.

.

.

 

Dagens bästa samtal i korridoren på jobbet:

Jag: Jaha…röstade du i söndags nu då?

Chefen: Självklart!

Jag: Vad röstade du på då?

Chefen: Jamen… Piraterna såklart. De där andra idioterna kan man ju inte rösta på.

Jag *försöker vara diplomatisk*: Nej, det ligger det ju något i förstås…

Chefen*inte fullt så diplomatisk*: Man kan väl för fan inte rösta på några idioter som inte drar sig för att kriminalisera ett helt folk bara sådär på en dag. Man undrar ju. Vad fan ääääär det för något? Nä. Pirater. Det är bra det.

Jag: Jag gillar hur du tänker…

Det här inlägget postades i ...och nu blir det reklam, överförmynderi, övervakning, bloggar, bra sagt av någon annan, fysisk smärta, hallå eller!, men för i helvete!, Piratpartiet, politik, samhälle, tips från coachen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

