Hej pappa.

Grattis på födelsedagen! 60 år… Jag önskar att du hade varit här i rent fysisk mening så vi hade kunnat fira ordentligt. Jag önskar att du hade varit här genom en massa saker egentligen, men nu är det ju inte så.

Pappa, jag saknar dig. Det händer saker i mitt liv (som vanligt) och jag hade behövt din lugna stämma, din trygga hand, ditt sätt att få mig att tro på att allt kommer att ordna sig oavsett hur det ser ut. Det händer massor med saker i AA pappa, både i grupperna men också i AA som helhet. Jag har hittat en massa superhärliga talare som du skulle älska, jag får nya insikter med jämna mellanrum och det finns en hel del saker som jag skulle vilja prata med dig om. Jag vet inte, kanske skulle vi inte vara riktigt överens men det spelar ingen roll.

Å andra sidan finns det saker som du säkert är glad att du slipper vara med om också; det är val om knappt ett halvår och vi har en justitieminister som helt tycks ha tappat förståndet samt en stadsminister som i vanlig ordning stoppar huvudet i sanden. Det hade varit härligt om du var kvar här och stod på barrikaderna med mig och resten av flottan som jag vet att du skulle ha gjort.

Jag är lite ledsen över att du aldrig hann träffa min kärlek. Att han aldrig hann träffa dig. Han har lyssnat på dig och han har hört tusen sinom tusen anekdoter om dig, men jag önskar att ni hade setts. Du skulle älska honom och han skulle älska dig. Ni har mycket gemensamt och han tar väldigt väl hand om mig och sonen på alla plan – han är underbar; precis en sån man som du alltid önskade att jag skulle finna. Det gör ont att du aldrig fick se det hända.

Just idag har jag ont i ryggen. Jag är rädd att det här eländet aldrig ska ta slut, att jag ska fortsätta ha såhär ont. Jag hade behövt dig här, din tröst, sättet du kunde vara stark och bära mig när jag var svag, din orubbliga tro på att allt blir bra, för just idag känns det inte så. Och jag vet, allt är inuti mig själv – jag hade lika ont igår, det var till och med sämre väder igår, jag var lika mycket utan dig igår som jag är idag, men idag känns det mer.

Pappa jag längtar efter dig. Jag saknar dig. Du fattas mig. Det slutar aldrig göra ont. Jävla cancerjävel.

Det här inlägget postades i ...och nu blir det reklam, 12-stegsprogrammet, alkoholism, Anonyma Alkoholister, överförmynderi, övervakning, beroende, bloggar, bra sagt av någon annan, det som händer inuti, fysisk smärta, i backspegeln, kärlek, lycka, pappa, personligt, Piratpartiet, politik, relationer, saknad, smärta, tips från coachen, utveckling. Bokmärk permalänken.

Kommentera

