Halllåååå? Borta!

Jag har läst en massa gamla blogginlägg från när FRA-lagen kuppades igenom och jag blir lite ledsen över att jag tycks ha tappat den där passionen. Visst, jag är fortfarande passionerad gällande AA och så, men just det där…som det var då; jag levde och andades Piratpartiet och Lex Orwell, jag läste bloggar och skrev och lyssnade på radio och kollade på tv och jag var engagerad och jag brann verkligen. Vart tog det vägen? Vad var det som hände? Det är ju inte så att jag på några villkors vis tycker att det är mindre viktigt, och med tanke på att det är val i år och vi har en justitieminister (jag pekar er helt enkelt till Thomas Tvivlaren, för han har skrivit så mästerligt om det gång efter annan) som uppenbarligen är fullständigt inkompetent och vi har övervakningssamhället som George Orwell pratade om i 1984 här precis just nu (sånär som på tankepolisen, men det är väl bara en tidsfråga…och/eller en definitionsfråga) så kan man ju tycka att jag borde vara eld och lågor och brinna som aldrig förr…men det finns helt enkelt inte där. Åsikterna är de samma, min frustration och ilska över överförmyndarstaten är likadan, men orken sinar.

Det är tråkigt, för även om det finns nackdelar med att vara så ”svart eller vit” och så ”av eller på” som jag är, så finns det få saker som är så härliga som när jag blir sådär riktigt riktigt uppslukad av någonting. Jag älskar faktiskt att ha förmågan att bli så fokuserad och engagerad, men det är så hjärtinnerligt tråkigt när kraften tar slut.

Nåväl, jag fortsätter att läsa bloggar och jag hoppas att gnistan kommer tillbaka. Jag vill ju.

Det här inlägget postades i Anonyma Alkoholister, överförmynderi, övervakning, bara så, bloggar, det som händer inuti, FRA, i backspegeln, Lex Orwell, personligt, Piratpartiet, politik, samhälle. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Halllåååå? Borta!

  1. Sanna skriver:

    Jag var också fruktansvärt engagerad i början, men när man märkte hur fullkomligt överkörd man blev av politikerna så gick liksom musten ur en. Jag orkar inte gå runt och vara fullkomligt rasande, vilket jag blir varje gång jag tänker på FRA och allt där omkring. Men Piratpartiet får nog min röst även i detta val.

Kommentera

